اخبار بازی

نویسنده‌ی Mass Effect از دلایل ترک بایوور می‌گوید

درو کارپایشاین (Drew Karpyshyn)، یکی از نویسندگان کارکشته‌ی بایوور (Bioware)، پس از ۲۲ سال کار این استودیو را ترک کرد. او حالا صحبت‌هایی در مورد ترک بایوور انجام داده است و ظاهرا از وضعیت کنونی این استودیو راضی نیست.

بایوور فاصله‌ی زیادی با اوج خود دارد. استودیویی که مسئول توسعه‌ی برخی از بهترین بازی‌های تاریخ یعنی Star Wars: Knights of the Old Republic و سه‌گانه‌ی Mass Effect است، در نسل هشتم با عرضه‌ی Mass Effect: Andromeda و Anthem، حسابی از چشم هواداران افتاده است. کار برای Anthem آن قدر بد بوده است که چندی پیش، این استودیو پروژه‌ی طراحی مجدد کامل آن را کلید زد. Mass Effect: Andromeda هم آن قدر به هنگام عرضه مشکل داشت که نتوان نجاتش داد. بسیاری معتقدند این افت بایوور تقصیر الکترونیک آرتس (Electronic Arts) است که با فشار خود بایوور را به یک شرکت تجاری تبدیل کرده است.

جیمز اهلن، یکی دیگر از طراحان و نویسندگانی که ۲۲ سال در بایوور کار کرده است و جز دست اندرکاران بازی‌هایی مانند Mass Effect، Baldur’s Gate و حتی Anthem است، نیز به نظر از وضعیت بایوور به شدت ناراضی است. او این استودیو را پس از درو کارپایشاین ترک کرد و آن دو با همکاری یکدیگر، استودیو آرکی‌تایک اینترتینمنت (Archetype Entertainment) را تاسیس کردند. به همین سبب کارپایشاین در بلاگ خود صحبت‌هایی در مورد آرکی‌تایپ و وضعیت کنونی انجام داده است:

به اینکه نویسنده‌ی ارشد آرکی‌تایپ هستم، بسیار افتخار می‌کنم. این استودیو که توسط جیمز اهلن، یکی از نوابغ پشت بهترین بازی‌های بایوور، تاسیس شده است یک استودیوی بازی‌سازی تحت نظر Wizards of the Coast است. مدت زیادی است که برای کار برروی یک پروژه‌ی جدید انقدر هیجان‌زده نبوده‌ام.

او در ادامه از بایوور می‌گوید. کارپایشاین معتقد است که کار برروی بازی‌های افسانه‌ای مانند Mass Effect و Dragon Age یک رویا بوده است که به حقیقت تبدیل شده، اما وضعیت اخیر استودیو او را مجبور به ترک آن کرده است:

ما در سال‌های اخیر بیشتر به یک شرکت تبدیل شدیم تا یک استودیوی بازی‌سازی. خیلی کم‌تر به ما فرصت ساخت چیزی که دوست داشتیم داده شد. به تیم ما فشار وارد می‌شد تا براساس ترندهای بازار بازی بسازیم. شغل رویایی من به یک شغل عادی تبدیل شده بود و بسیاری از علاقه‌ و اشتیاقم را از دست داده بودم. می‌دانم که بار سنگینی روی دوش ما است. من بخشی از بایوور و میراثی هستم که برای همیشه ماندگار خواهد شد. حقیقتا معتقدم که در آرکی‌تایپ ما استعداد و فرصت خلق چیز ویژه‌ای را داریم.

کارپایشاین تنها عضو سابق بایوور نیست که به اهلن در آرکی‌تایپ پیوسته است. چد رابرتسون (Chad Robertson)، مسئول خدمات آنلاین سابق بایوور، به تازگی به عنوان یکی از مدیرهای آرکی‌تایپ انتخاب شد. این استودیو در حال حاضر برروی یک نقش‌آفرینی داستان‌محور کار می‌کند که جزئیاتی از آن منتشر نشده است.

مشاهده بیشتر

علی زمانی

زمان گیم پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی سرگرمی است. زمان گیم در بهمن ماه 98 شروع به کار کرد و به منبع اخبار دنیای سرگرمی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصولات مخصوص گیمینگ و مقالات تحلیلی تبدیل شد. زمان گیم مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.زمان گیم در زمینه‌های مختلفی نظیر بازی‌های ویدیویی، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی محتوا تولید می‌کند. این محتوا شامل نقد بازی، نقد فیلم، نقد سریال‌های تلویزیونی، معرفی بازی‌های روز، معرفی بازی‌ موبایل، معرفی فیلم ایرانی، معرفی فیلم خارجی، معرفی سریال‌های تلویزیونی و ... می‌شود. زمان گیم در تمامی زمینه‌ها محتوای تخصصی ارایه می‌دهد. در زمان گیم با تمامی سبک‌های بازی، ژانرهای بازی هاو پلتفرم‌های بازی آشنا خواهید شد. در کنار آشنایی با مفاهیم تخصصی، مطالب و نقدهای مختلف در رابطه با بازی‌ها و فیلم‌های مختلف نیز وجود دارند که به آگاهی مخاطب نسبت به انتخاب آن‌ها کمک فراوانی می‌کند. بسیاری از مطالب زمان گیم در قالب متن ارایه می‌شوند تا جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن